به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در حاشیه تودیع و معارفه فرمانده لشگر 28 پیاده کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج افزود:طرح تحول نیرو ، منطبق بر تهدیدات دشمن و نیازهای روز نظام و کشور اجرا می شود.
وی تکیه بر خوداتکایی یگان ها و منطقه ای کردن فعالیت ها را یکی از محورهای این طرح تحول خواند و گفت: در این طرح یگان های نیروی زمینی ارتش به صورت منطقه ای و با اتکای بر توان خود فعالیت می کنند و برای مقابله با تهدیدات نیز خود در عمل وارد کار می شوند.
وی یکی دیگر از محورهای اجرای این طرح را تقویت هواپیماهای بدون سرنشین ذکر کرد و اظهارداشت: تولید و ساخت این هواپیماها در شرکت صنایع دفاعی کشور در دستور کار قرار دارد.
امیر پوردستان با اشاره به جنگ الکترونیک در جهان امروز، گفت: تقویت و ارتقای بخش مخابراتی و توان الکترونیکی نیز در دستور کار اجرای این طرح قرار دارد.
وی افزود: در طرح تحول نیروی زمینی ارتش ساز و کارهایی تعریف شده تا متناسب با جنگ نامتوازن و نامتقارن دشمن، به ارتقای توان و افزایش تجهیزات خود بپردازیم.
فرمانده نزاجا با اشاره به تقویت توان دفاعی و سلاحی نیروی زمینی ارتش گفت: در اجرای این طرح متناسب با نیازهای خود اقدام به تولید سلاح می کنیم.
وی به بحث نوآوری در ساخت و تولید سلاح در کشور اشاره کرد و افزود:با تعامل با مجموعه دانشگاهی سلاح بومی و ابتکاری را می سازیم که از طریق رادارها و سیستم های ردیابی دشمن قابل شناسایی و ردیابی نباشد.
امیر پوردستان با اشاره به این که دشمن در رزم نزدیک دچار نقص و ضعیف است، اظهار داشت: برنامه های بسیاری برای تقویت توان دفاعی و همچنین تقویت توان رزمی برای مقابله رودرو در دستور کار قرار گرفته است.
وی به بحث زمین مسلح توسط تجهیزات روز اشاره کرد و افزود: در این گونه اراضی نیز برای زمین گیر کردن دشمن از تاکتیک ها و تکنیک های روز استفاده می کنیم.
به گفته فرمانده نزاجا در قالب اجرای طرح تحول نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان های ویژه جدید برای کشور تعریف شده است.
وی تقویت یگان های اطلاعاتی، تقویت و توجه جدی بر عملیات روانی، تقویت بخش ارتباطات و تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی، توجه به پدافند غیر عامل را از جمله محورهای این طرح دانست و گفت: مطابق با نیازهای نظام و شرایط منطقه برنامه ریزی و اقدام می کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در ارتباط با شرایط مطلوب امنیتی در منطقه شمال غرب کشور اظهارداشت:امنیت کامل پایدار در این منطقه برقرار است و مشکل امنیتی وجود ندارد.
امیر سرتیپ پوردستان وضعیت تهدیدات در منطقه شمال غرب را خیلی ضعیف توصیف کرد و گفت: دشمنان در این منطقه تهدید جدی برای نظام نیستند و نیروهای موجود توان کامل مقابله با آنان را دارند و نیازی به ورود نیروی جدید در این منطقه نیست.
به گفته وی رزمایش ویژه ای نیز برای منطقه شمال غرب کشور پیش بینی نشده است.
وی همچنین به توان بالای لشگر 28 پیاده کردستان اشاره کرد و گفت: این لشکر یکی از لشگرهای آماده در سطح کشور است که در دوران ناآرامی های اوایل انقلاب در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح توانست به خوبی از کیان ایران اسلامی دفاع کند.